sunnuntai 6. helmikuuta 2011

Jyväskylästä Sysmään


Astun bussiin Jyväskylän asemalla.
            – Hei, meneeks tää Sysmään.
            – Tota. Sun pitää mennä tuolla pikavuorolla. Kymmenen minuutin päästä.
            – Lipunmyynnissä sanottiin että tämä menis Sysmään.
            – Ei kun tähän otetaan vaan suoraan Helsinkiin meneviä.

Kymmenen minuutin päästä, uusi bussi.
            – Hei, meneeks tää Sysmään.
            – Joo.
            – No niin. Tässä.
            – Tää olis pikavuoro. Tarvit vielä kolme euroa tuohon päälle.
            – Aha... Yritin mennä tuohon tavalliseen mutta kuski sanoi että ottaa vaan suoraan Helsinkiin meneviä.
            – Jaha. No kyllä sekin oli Sysmään menossa, ollaan siellä samaan aikaan.

Sysmän asemalla.
            – Hei, anteeks. Voisitsä kertoa mikset ottanut mua kyytiin.
            – No tuota, heh, tuota noin.
            – Mun piti maksaa tuosta pikavuorosta kolme euroa lisää.
            – Eheeei... Sun olis tarvinnu sitä maksaa.
            Tauko.
            – Kyyyllä mä sut otan ens kerralla kyytiin.
            – Mitenkähän mä saisin ne mun kolme euroa takaisin.
            Alkaa hitaasti kaivaa pussia. Antaa kolme euroa käteen.
            – Kiitoksia.

3 kommenttia:

  1. hyvä! pidä puolesi siellä suuressa maailmassa!

    ei mut oikeesti, juhani "reklamoin jostain kerran päivässä" mykkänen pitää tästä.

    VastaaPoista
  2. joo tapahtuma oli selkeesti jonkinlainen vedenjakaja!

    VastaaPoista
  3. Go Erkka go! Asiallisesti, tiukasti - mutta ystävällisesti.

    VastaaPoista